SunnyFitness – Test karbantartás

Te is ülsz napi 2-12 órát?

Láttál már Homo Sapiens Székikuszt?


Az emberi test, gerinc, csont-, izom- és ízületi rendszerei igazi mérnöki mesterművek.

Gyerekként még szinte mindenki rugalmas, könnyedén, szabadon mozog.

✅ Ahogy telnek az évtizedek, csökken ez nagy mozgás szabadság és különféle izom- és ízületi panaszok jelentkezhetnek.

✅ Ha Te is úgy gondolod, hogy lassíthatjuk vagy vissza is fordíthatjuk ezt a folyamatot a mindennapos szokásainkkal, akkor jó helyen jársz!

Javítsd a tartásod, mozgásminőségedet, izom-és ízületi fájdalmaidat a SunnyFitness mini-edzésekkel!

Lazábban fogsz mozogni, több energiád lesz, elkerülhetnek a sérülések.


Micsoda vagy Kicsoda az a Homo Sapiens Székikusz?

Általános jellemzői:

  • napi 2-12 óra széken, fotelban, autóban, tömegközlekedési eszközön statikus ülő helyzetben történő életvitel
  • mozgásszegény (vagy nem elég változatos mozgású) életmód
  • krónikus vagy változó időnként megjelenő izom- és ízületi fájdalmak, csökkent ízületi mozgástartományok
  • félelem egyes egyszerű mozgásformáktól, azok kivitelezhetetlensége (pl. egy nehezebb tárgy felemelése, állásból a talaj érintése tenyérrel, karok fül mellé emelése, guggoló helyzet stb.)
  • lustaság, csökkent motiváció bármilyen mozgáshoz
  • rossz hatékonyságú légzés
  • korlátolt, beszűkült mozgás (és gondolkodás)
  • profi a széken, kanapén történő ülésben és imádja, keresi ezeket a testhelyzeteket

Ha magadra ismertél, nyugalom, nem vagy egyedül!

A mai világban szinte mindenkit érintenek a fentiek.

Engem is, és szeretnék javítani a helyzeten!


Évekig ültem én is az iskolában, autóban, tömegközlekedésen, az utóbbi években a számítógép előtt is, ráadásul a féloldalas, kenu versenysportot űztem jó 20 évig.

Voltam padlón eleget mozgásszervrendszer-ügyileg. Voltam olyan állapotban, hogy 10 perc állás is kényelmetlen volt, nem tudtam leguggolni teli talppal, nem tudtam a karom a fülem mellé emelni, merev voltam, mint a fagyott kutya lába. Sokszor a gyógytornász, masszőr által voltam összefoltozva, hogy harcraképes legyek a versenyeken, edzéseken. Szerencsére mindez már a múlté, mióta tudatosan foglalkozom a testem karbantartásával!

Szeretnék idősebb koromban is könnyedén, lazán, fájdalmak nélkül mozogni, képes lenni az alapvető emberi mozgásokra; pl. derékfájás nélkül arrébbvinni a kanapét, váll- és nyakfájdalom nélkül feltenni egy nehéz dobozt a polc tetejére, felvenni a cipőmet cipőkanál nélkül, elmenni focizni a haverokkal, kipróbálni egy új sportot, ha épp úgy tartja kedvem. Ez lenne az alap kívánság, aztán remélhetőleg még izmos, erős és jó munkabírású is leszek. Úgy gondolom, megtaláltam mindehhez a megfelelő módszereket, melyeket bemutatom a könyvben!

Az egészségvédelmi szakirányos egyetemi biomérnök képzés után az elmúlt 10 évben tanulmányoztam az emberi anyagcserét, a sport élettani hátterét, edzői képesítéseket szereztem, edzem magamat és másokat is.

Mindezek tapasztalatát gyúrtam össze a SunnyFitness – Test karbantartás E-könyvbe.

A fentiek alapján bátorkodtam összerakni egy szemléletmódot, tornagyakorlatokat, melyekkel akár napi 10-15 perc alatt is javíthatjuk az ülő életmód negatívumait, hogy idősebb korunkban is szabadon, magabiztosan és fájdalommentesen mozoghassunk.

Viszlát merev mozgás, fájó derék, csökkent motiváció a sporthoz! Mozogj újra szabadon!

Miről olvashatsz az új könyvben?

  • Milyen mellékhatásai vannak az ülő életmódnak a mozgás szervrendszerre nézve?
  • Fontos alapelvek a mindennapokra és az edzésekhez, a jól funkcionáló izmokhoz, ízületekhez.
  • 21 preventív, otthon is végezhető, pár perces gyakorlatcsoport, képekkel illusztrálva.
  • 5-10 perces minta edzéstervek.
  • És még sok hasznos edzés- és életmódtipp, biohack!
  • Minimális elmélet, maximális gyakorlat.

Kinek ajánlom?

  • Azoknak, akik naponta legalább 1-2 órát töltenek széken, fotelban, autóban, tömegközlekedési eszközön ülve.
  • Hobbi- és versenysportolóknak, edzőknek.
  • Az egészséges életmódra törekvőknek.


Olvasd el, ha:

  • Egy átfogó módszert, inspirációt, motivációt keresel a tested karbantartásához.
  • Nem tudod, milyen gyakorlatokkal segíthetsz magadon.
  • Már volt, vagy jelenleg is van valamilyen izom, ízületi panaszod.
  • Eleged van a krónikus sérülésekből.
  • Szeretnél idősebb korodban is szabadon, magabiztosan, fájdalommentesen mozogni.
  • Szeretnéd kihozni a legtöbbet magadból.

A könyv ára: 2990 Ft. Plusz egy ajándék 1000 Ft-os kupont is küldök a többi könyvemhez!

SZERETNÉM EGY JOBB HELLYÉ TENNI A VILÁGOT,

EGÉSZSÉGES-ERŐS-ÜGYES-ÉRTELMES-VIDÁM EMBEREKKEL,

AKIK SZOROSABB KAPCSOLATBAN ÉLNEK A TERMÉSZETTEL.

Napfényes egészséget kívánok,

Sáfrán Mihály – biomérnök, sportoló, MovNat edző

Tartalomjegyzék

50 oldal

Előszó….. 4

Bemutatkozó….. 5

Miért edzz rendszeresen és egész életen át?….. 7

A Homo Sapiens Székikusz….. 8

Alapelvek….. 10

21 gyakorlatcsoport a mindennapokra…..  16

1.           A helyes testtartás keresése…..16

2.           Alap gerinctorna…..18

3.           Reggeli napüdvözlő torna…..21

4.           Séta…..21

5.           Talajon ülés variációk…..22

6.           Ülésből-állásba…..23

7.           Lógás…..24

8.           Egyensúlyozás…..25

9.           Anti-ülés gyakorlatok…..26

10.         A guggoló pozíció…..28

11.         A mászás játék…..28

12.         Talajon átfordulások…..29

13.         Futómű karbantartás…..30

14.         Váll- és felső háti szakasz torna…..31

15.         Csípő karbantartás…..34

16.         Csukló torna…..35

17.         Ujj torna…..36

18.         Nyaktorna…..37

19.         Mozgás áramlat…..37

20.         Passzív nyújtás, jóga ászanák…..38

21.         Masszázs henger…..39

Egyéb életmódtippek….. 41

Edzéstervek….. 43

Zárszó….. 48