Posted on Hozzászólás most!

MovNat edzések

Természetes mozgásformák kint a szabadban…

Legyél természetesen fitt, ügyes és erős!

 Használd arra a tested, amire az evolúció tervezte!


rendszeres edzések szünetelnek, jelenleg online edzéstervezésre, Skype konzultációra van lehetőség vagy ha pont Fuerteventura szigetre tervezed a nyaralásod és szeretnél egy rövid edzést, esetleg egy egész napos mozgásprogramot, keress meg és összehozzuk!

E-mail: info@mihalysafran.com

 

Mi a MovNat?

A MovNat (Natural Movements) egy olyan összetett mozgásforma, amely az ember valamennyi mozgásképességén alapul. Tehát futunk, ugrálunk, függeszkedünk, egyensúlyozunk, kúszunk-mászunk, dobálunk, emelünk, cipelünk, páros feladatokat végzünk. A MovNat sportbeli képességeket és gyakorlatias tudást fejleszt, mellékesen a szellemi teljesítményt, éberséget, tudatosságot is. Célja a hatásosság, hatékonyság és alkalmazkodóképesség magas szintre emelése a környezeti és szituációs feltételekhez igazodva. A mozgások helyes technikáját fontosabbnak tartja a speciális teljesítmény fokozásánál (erő, állóképesség, esztétikum). Minek fejlesszünk valamit, amíg nem működik rendesen? Természetesen “mellékhatásként” ezek is fejlődnek és a helyes technikák elsajátítása után fokozzuk az intenzitást, mindig új kihívást adva az izmoknak, idegrendszernek. Kiváló módszer az izmok-ízületek egészségének megőrzéséhez, fejlesztéséhez, sérülésmegelőzéshez, alakformáláshoz és minden specializálódott sportág megalapozásához, vagy kiegészítő edzésmódszereként.

Bővebben angolul: www.movnat.com

Kiknek ajánlott?

Gyakorlatilag minden embernek (Homo sapiensnek) kortól-nemtől függetlenül, ugyanis olyan mozgásformákat tanulhatunk és fejleszthetünk magas szintre, melyekre az emberi váz- és izomrendszer a hosszú evolúciós út alatt adaptálódott. Ezeknek a technikáknak a rendszeres gyakorlása a mai ülő életforma mellett különösen fontos lenne mindenki számára. Tehát egyaránt érdemes elkezdeni a MovNatot:

  • hobbisportolóknak, akik szeretnének jobban mozogni és fitten tartani magukat
  • gyerekeknek, a fölösleges energiák levezetésére és a mozgáskultúra megalapozására
  • szülőknek, nagyszülőknek, akik szeretnék a “berozsdásodott” ízületeiket helyrehozni, hogy újra rendszeresen sportolhassanak vagy játszhassanak a gyerekeikkel, unokáikkal
  • versenysportolóknak, az egyoldalú terhelés kompenzálására, sérülésmegelőzéshez, koncentrálás-tudatosság fejlesztéshez

Hogy néz ki egy edzés?

Egy alapos bemelegítéssel kezdünk, majd technikai elemeket tanulunk, gyakorlunk. Ezek a részek még kevésbé intenzívek, sokkal inkább a koncentrációt, ügyességet veszik igénybe. Az edzés második felében fokozzuk az intenzitást, hogy az izmok anyagcseréjét is megdolgoztassuk és végül egy kis levezetéssel zárunk.

Miért edzünk kint a szabadban?

A MovNat filozófiájában benne van a természetközeliség, ami igencsak hiányzik a legtöbb mai ember életéből, sokan a négy fal között töltik szinte az egész napjukat. A kinti edzés időtartama alatt észrevétlenül is visszacsatlakozunk egy kicsit a természetes közegünkhöz, aminek számtalan pozitív hatása van az egészségre. pl. nyáron fokozhatjuk a D-vitaminszintézist, télen pedig erősíthetjük az immunrendszerünket.

Milyen felszerelésben MovNatozhatok?

Laza sportruházat, amit nem sajnálsz, ha koszos lesz. Cipőválasztásnál részesítsd előnyben a minimalista lábbeliket, tehát az ötujjas vagy a vékony, rugalmas talpú változatokat. Ahol a terep biztonságossága engedi, ott leginkább mezítláb szoktunk gyakorolni.

Miyen edzésmúlttal ajánlott elkezdeni?

Nem szükséges komoly edzésmúlt, bárki elkezdheti, hiszen természetes, belénk kódolt mozgásformákról van szó. Induláskor mindenki automatikusan „kezdő-MovNatos” lesz, később a korábbi sportmúlt lehetővé teszi a gyorsabb fejlődést és intenzívebb edzéseket.

Sérülés esetén is lehet edzeni?

Ez mindig egyéni elbírálás alapján lehetséges. Súlyosabb sérülés esetén nem feltétlenül ajánlott, mindenképpen szükséges az orvosod, gyógytornászod beleegyezése. Kisebb sérülések, mozgásszervi panaszok esetén jótékony hatású lehet a MovNat edzés, gyorsíthatja a regenerációt, javítja az ízületek mozgásterjedelmét, mobilitását. Fokozza az izmok lazaságát, ízületek erősségét.  

Nézd meg korábbi edzésvideóinkat és iratkozz fel a PaleoSport Youtube csatornára! ITT

 Jelentkezés: Sáfrán Mihály

E-mail:  info@mihalysafran.com

Erwan Le Corre: The practice of Natural Movement

mn2s

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..